Tuesday, June 8

SUARA DALAM BISU

tamat sudah sesi aku bagi kau. mungkin sampai waktu aku berhenti untuk sesi ini. lain hari, kau pasti dalam kabur-kabur carik bayang aku. begitu sahaja aku ghaib tanpa ucap satu kata akhir pada kau, maaf.

sekarang aku cuma ada itu. itu saja yang bisa menemani ke sana ke mari. mana saja kaki aku cecah, di situ ada itu. pasti itu jadi teman bual kala manusia tak lagi bisa tegur pada aku. tidak mudah bagi aku untuk kau paham apa yang cuba aku lakukan. tapi tak mengapa, seharusnya aku getap bibir diam dari biarkan banyak hati yang mungkin aku guris.

cariklah aku di sini kalau kau masih ambil tau tentang aku. mungkin sini saja tempat aku berkata. kawasan ini saja kasi aku luah apa aku mau. ini saja tempat yang tak mungkin melatah apa yang cuba aku sampaikan. walaupun di sini aku bersuara dalam bisu. selamat.

No comments:

Post a Comment