Friday, June 4

REMAJA BINATANG

hati tiba-tiba tukar jadi periuk api yang bakal meletop bila aku bukak akhbar, tertulis di dalamnya, helmet hinggap tepat ke kepala bapa. apa tu? 

pisau di hunus ke perut si tua. kau tak pernah main counter strike ke masa kecik-kecik sampai perot bapa nak ditorehnya. meratap buas kesucian beradik sendiri. masa sekolah rendah kau tak belajar sains pasal kemaluan jantina? himpun ramai-ramai tunjuk siapa raja gusti paling mantap. apa semua ini boleh jadikan kau perdana menteri? remaja tersangat handal era ini. sumpah aku tak tipu.

mana sekolah yang didik mereka? mana pergi agama yang di bisikkan ke dalam hati mereka? liar menjadi-jadi. belum ditambah tolak dengan golongan ketagihan serbuk-serbuk putih. belum didarab bahagi dengan kelompok sedut gam kaler coklat cair-cair, sampai stim kepala hotak. 

harusnya pada siapa patut aku salahkan. ibu bapakah? mungkin perlu tuding jari pada ibu bapa. mereka yang mejadikan anak binatang. tidak pernah sekali anak ditegur memakai skirt pendek. tiada niat untuk skodeng dengan siapa anaknya bergaul. anak keluar rumah sesuka hati macam hotel 5 star dibuatnya, tapi ibu bapa langsung tak pernah soal. 

betul aku ucap tahniah pada remaja sekarang. mereka memang hebat. fizikal sangat kebal hinggakan tiada gerun buat jahat. SIAL punya manusia macam kau orang. buat negara aku tinggal jadik tak aman. pergi matilah kau orang wahai remaja-remaja JAHANAM.

No comments:

Post a Comment