Thursday, June 10

KARYA AYAM

Aku ingin menulis. Tapi ilmu tulisan aku belum cukup sasa untuk bertanding sama insan lain. aku mau jadi segagah karya mereka. Aku pelajari. Aku cuba dapatkan segala ilmu yang ada pada mereka. Tapi masih lagi lemah.

Aku baca hasil penulisan mereka. Bagi aku, ada dua insan yang aku sanjung karya mereka. setiap kiriman blog mereka yang baru, aku baca, aku kaji, aku telaah setiap perkataan. Aduh. Sungguh puitis. Sungguh lunak. sungguh asyik. Benar aku minat mereka.

Bagaimana idea dari mindanya boleh berikan kata-kata indah. Perkataan-perkataan yang jarang orang gunakan. Ayat-ayat yang bisa kasi pembaca lebih taksub untuk meneliti hasil karya mereka.

Owh ya, halaman yang aku cipta ini berkonsepkan kehidupan. Bukan kehidupan aku semata-mata. Tapi aku cuba lebih ketengahkan tentang kehidupan manusia di arena ini. Apa yang aku cuba sampaikan sebenarnya berbentuk nasihat. Tapi mungkin agak keterlaluan bagi sesetengah. aku perlu keterlaluan untuk bagi tau tegas sama orang-orang.

Aku akan cuba untuk menulis lagi baik biar orang tidak bosan untuk baca. Aku akan cuba. Semangatkanlah aku.

2 comments: