Thursday, June 10

PEREDARAN AKRAB

Dimulakan dengan perkataan bosan bila bulan terbit menandakan malam. Aku pandang gambar kawan-kawan tika sekolah dahulu. 3 akmal. Aku nampak abbad, aku nampak kemas, aku nampak shamsal, bon, aiman midon, apai, izudin sotong, qud, mus, halil, apek, dan mahfudz. Bila tengok gambar tu, shit! Aku sangat gemok berbanding sekarang. Sekarang lebih sasa.

Memang benar mereka sentiasa aku ingati. 3 akmal sememangnya banyak kenangan. Masih lagi segar nama kawan-kawan dalam benak otak aku. Kita main bola kat bengkel pertanian. Ada gadoh, ada gembira, main ejek nama bapak. Halim, midon, wahid, sherif, sarib dol, ayah pin, dollah. Bhahahaha. Macam bodoh.

Tapi sekarang, semua bawak haluan masing-masing. Kalau dulu kita pegang peluk erat masing-masing macam adik beradik, tapi sekarang  tak. Sekarang kalau jumpa, tegur-tegur ayam. Kemana pergi keakraban kita dulu? Tak patot kita berubah bukan wahai kawan-kawan? 

2 comments:

  1. uwm....btol kate lu der...wa skunk form5 n gua skunk rindu ngan kenangan mase skola rendah...tiap2 ari cube nak kenang tp xdapt kenikmatan persahabatan..skrang gua bosan ngan idup...jadikan spm sbgai mangsa...

    ReplyDelete
  2. haha! nak wat camne. name pon khidupan..

    ReplyDelete