Thursday, January 7

SENYUMLAH LAGI


senyuman kau, aku suke tengok. iklas sangat senyuman kau. kalau boleh, aku nak kau tersengeh-sengeh sampai lebam. aku nampak permukaan wajah kau bersinar-sinar macam intan berlian bila dikepilkan dengan senyum tawa. sejak itu, aku sedar yang aku membawa kegembiraan dalam diri kau. mungkin sebelum ini aku berjuta langkah jauh dari kau. sebab tu aku x tau yang aku ini ibarat pengubat rindu kau. apa yang aku harapkan, kau sentiasa senyum melihat diri aku yang bebal ini.

tangisan kau, aku fuck gile. benci aku tengok mata kau merah-merah mengalirkan air mata. tumpahnya air dari mata kau, bermakna mencurahlah lava api neraka ke tubuhku. aku lalai. segala penat lelah kau, aku anggap biasa. kematangan usia yang semakin bertambah melimpah luah pada diri aku, mencelikkan minda aku yang dulunya buta siapa kau pada aku. disebabkan itu, aku sedar kini kau amat berharga. x pernah kau berkakulator mengira segala pengorbanan kau. kau cuba adakan apa yang tiada pada diriku. 

mungkin sebelum ni aku pernah toreh kelukaan hati kau. segala pujuk rayu kejahatan iblis aku lakukan. kecewa di hati kau, aku x pernah ketahui. buat kau teresak-esak seperti kanak-kanak. tapi percayalah, hati ni x terniat lakukan segalanya yang mendatangkan tangisan kau. aku pohon seribu ampun harap-harap diampun. janji aku, parot luka kau x kan berdarah kembali insyaallah. raya nanti, sujud sembah menghadap memohon kemaafan.


ketahuilah, kegembiraan kau amat bermakna buatku ibu.

No comments:

Post a Comment