Thursday, January 7

GILA



persekitaran akan berubah bila-bila dia nak. jangan terkejutlah kalau aku cakap yang aku dah ada anak. ingat senang ke nak jaga anak tekak. susah doe. hakikatnya, manusia juga berubah. daripada musuh, berubah kepada sahabat. daripada dekat, kini jauh. daripada gemok, kini sasa. daripada berambot, kini botak.

manusia ni unik. ciptaan tuhan paling unik dan sempurna. cuba kira jari kaki dan tangan korang, cukup x 20? kalau x cukup, mintak je satu kat aku. aku ada banyak spare ni. balik pada topik asas kita, akal fikiran dengan hati di serahkan free sejak lahir lagi. tinggal nak jaga serta bimbing dengan procedure turun temurun dari moyang nenek bak kata orang2 lanjut usia. tapi an, kalau ada akal pun, tapi berlari-lari kat depan imam tengah baca khutbah pon  x guna. lagi terok dari orang terencat akal. orang terencat akal pon tau ambil wuduk dan cebok. bodoh!

kebenarannya di sini, akal diberikan untuk menSELESAIKAN masalah (maaf, bahasa melayu agak bengong di situ), bukannya untuk top up masalah n bukan untuk owez PIKIR abot it. perkataan DISELESAIKAN dan DIPIKIRKAN adalah berbeza. sebabnya ejaan hurufnya. masalah wajib DISELESAIKAN secepat mungkin. bukannya untuk DIPIKIRKAN lama-lama. at last, x ada tindakan sewajarnya yang diambil bagi membanteras gejala-gejala masalah bongok.

ucapan saya di sini, akal fikiran berguna untuk menSELESAIKAN segala persoalan tidak terjawab di hati. dan hati diberi amanah tuk memberi kePASTIan  setelah persoalan terjawab. titik.

No comments:

Post a Comment