Thursday, March 18

KAPAS DALAM TELINGA

cukuplah. tak perlu pinta aku lebarkan telinga sampai ke laut sumatera semata-mata nak dengar apa yang kau bidaskan. hati aku tak senang bila telinga mengalirkan isi-isi kandungan luahan kata-kata kau tu.

biarlah aku tutup telinga setiap kali muka kau terpampang depan aku lepas ni. aku rasa mungkin lemak yang menumpang kat tubuh aku dah cukup. tak payahlah kau tingkatkan dengan berat dosa pulak. boleh jadik, aku jalan tempang temping sebab bahu berat senget sebelah. 

cerita itu ini pasal kawan-kawan. nak kata semua orang tunduk pada kau, aku rasa tak pun. kalau boleh ramai kawan yang nak ludah wajah kau yang berkarat tu mungkin. orang lain pun mengumpat, tapi tak sekeji kau wahai insan.

apa yang aku boleh simpulkan, hentikanlah penyampahan aku ke atas kau. kalau kau rasa nak bercerita, pergilah menuntut dengan a. samad said. mungkin dia boleh latih tubi kau jadik pencerita yang berkebolehan satu hari nanti. ok, selesai.

No comments:

Post a Comment