Wednesday, March 10

15 SEN OR MISCALL

nak buat apa simpan banyak-banyak? simpan untuk gayut malam-malam sampai patah tiang besi sebab tak dapat tampung kau bergayut. kau guna maxis, aku guna celcom. kalau kau bazirkan 15 sen pun, aku dah anggap kau setia. aku tak kan mintak lebih dari 15 sen seminggu la.

kalau kau nak sangat simpan 15sen kau tu sampai kiamat pon tak apa lah. miscall adalah tindakan paling hina yang aku boleh terima dari kau. mungkin miscall pun kau tak boleh sebab kau anggap nombor aku sampah. melonjak-lonjak hati aku kalau kau orang bagi tau apa kabaran diri anda.

jujur aku berkata-kata, tak pernah aku dapat elaun untuk bertanya khabar korang. sebenarnya aku tak perlu sibuk-sibuk tentang kau orang wahai kawan. tapi aku tak mau di tanda kat dahi sebagai insan nyanyok. aku akan ingat nama setiap kawan aku sampai ke kubur. 

jangan bercakap pasal setia kat aku. aku tak perlukan setia kawan yang hanya tau bersyarah tentang setia depan khalayak manusia. hakikatnya setia masa dijangkiti kesusahan. kalau setakat setia untuk pertolongan jangan isytiharkan diri anda setia wahai kawan-kawan.

bukan dituju kepada sejenis manusia. tetapi untuk makluman semua kawan-kawan. maaf, mungkin post ini menkecilkan atau mengdidihkan hati kawan-kawan yang sedang tenang. tapi mungkin bagi sedikit kesedaran untuk kawan-kawan yang jahil tentang ungkapan setianya kawan. 

No comments:

Post a Comment