Saturday, March 6

BANGKAI HODOH

dah lama terpadam muka kau kat whiteboard hati aku. aku kikis semua lakaran muka kau gunakan kapak tajam. bagi yang tak boleh di kikis, aku sental guna thinner biar senang hilang warna wajah kau. wajah busuk kau tak harus disimpan sampai usang bertahun lamanya. 

tapi semalam mungkin aku disampuk. pikiran aku mula sedut semua memori tentang kau lepas satu movie habis ditonton. macam mana hidup kau agaknya sekarang. mungkinkah kau menjaja diri untuk kepuasan nafsu kau? haha. tak dapat aku bayangkan. 

5 bulan aku berjaya hapuskan segala pengaruh kau dalam tubuh aku. kini kau tak dapat lagi sebarkan virus dalam diri aku untuk buat aku tunduk pada kau. aku tak perlu duduk di hujung satu sudut lalu menangis demi kau. air mata aku bukan diterbitkan untuk kau. dan aku bukan lemah seperti si pekan batu belah batu bertangkup.  

malah aku rasa lebih riak kerana kau pernah jadi milikku. kenapa perlu aku cerita macam ni. mungkin sebab kau muncul mengesot di lantai minta simpati dalam ingatan aku. selepas semalam ini, akan ku campak kan kau jauh dari pulau ingatan ku. ini janjiku. 

No comments:

Post a Comment