Tuesday, February 9

KOSONG KONTANG



pertamanya, aku dah tak ada idea nak tulis apa. otak aku tak ada apa-apa isi. kosong je. mungkin post kali ni bosan. ataupun post sebelum-sebelum ni memang bosan. memang tak ada idea sangat-sangat. sumpah aku tak tipu.  haish.. lantak kau lah, blog aku. bukan blog ko. bagilah idea, tajuk kisah pun tak apa. nanti barulah ada isi nak diperbahaskan.


keduanya, bosan dah perangkap jiwa aku waktu-waktu macam ni. hujan pun lebat sewel malam ni, bulu kaki pun tak lebat macam tu. aku malas nak terbang capai tingkap. jadinya, air hujan pun berebut-rebut nak masuk mercik-mercik ikut tingkap. biarkan jelah. aku hanya mampu mengucapkan "selamat datang wahai sang hujan"

ketiganya, esok kerja bangun pagi-pagi. nak pergi menziarahi stesen minyak BHP kat setapak dulu sebab motor nak mintak berader tu sedikit minuman. 5 ringgit perut moto penuh. lepas tu kena meredah jalan setapak yang bergelora dengan kenderaan yang berenang-renang kiri dan kanan. belum masuk yang depan belakang lagi. sesak pernafasan aku tiap-tiap pagi. kenapalah tak pilih praktikal kat kl je. menyesal pulak aku. 

keempat, malam esok akan tiru macam malam ni jugak. dan aku akan bosan seperti biasa. bolol! tolol! tahyol! toyol.

No comments:

Post a Comment