Tuesday, February 16

BISU TERCONGOK

berapa kati lidah kau? berat sangat ke nak sebut. jangan buat aku tercongok tunggu kau pandai bersuara semula. kalau kau x kesiankan aku, tak apalah. tapi kau kesiankanlah masa aku yang mengalir macam air sungai hulu kelang. maaflah, kalau kau x suka aku tercongok, aku belah. dan aku tak akan meniarap laju-laju menuju diri kau lagi. 

tapi tolonglah sebut sebagai penentu segala program yang akan datang. segala yang akan berlaku, terletak di muncung bibir kau. kau hanya sebutkan sekali, segalanya akan diatur mengikut haluan. aku tak mau tinggalkan kau sorang-sorang pikirkan kata yang belum putus-putus lagi sampai sekarang. walau gusi aku kering tiada liur sekalipun, aku akan bertahan mendokong kau sehingga kau berhenti membisu.

aku akan nantikan sehingga kau miliki titik noktah sebagai pengakhiran cerita. aku jujur berjanji.

No comments:

Post a Comment