Friday, April 2

SEGAR DARI LADANG!




di satu tengahari yang menggelegak, waktu lunch bersama staf-staf ofis.


orang lebih tua: hari ni saya nak minum susu lembu fresh la. esok cuti baru 
                       la ada tenaga.

orang tua sikit : haha. baru lah mengancam.

aku               : wah bang, mentang-mentang esook cuti, segala susu nak 
                      diminum. tapi ada ke orang minum susu
                      lembu segar dari ladang punya? tak pernah lak dengar.
                      kalau susu lembu dalam kotak tu ada la.

orang muda    : hahaha. kau kena paham kal maksud yang mendalam 
                       macam tu. 

orang lebih tua: hahahahahaha.

aku                : erk... tak paham la bang. 

orang lebih tua: esok hari untuk saya bermain-main bang. kena ada tenaga
                       dari pagi sampai malam.

aku                : hahahahaha! ok paham dah! *(dalam hati: sial nya orang 
                        tua, tak padan dengan tua)

*P/S: jangan jadi LAMPI!

No comments:

Post a Comment