Saturday, November 28

SAYA ANAK AYAH

saya anak haji HALIM
haji HALIM telah mendidik saya
sejak saya masih bongok2 lagi
untuk taat setia pada agama
beliau menitikberatkan soal agama dalam
keluarga saya

saya masih ingat lagi di sekolah agama
ustazah saya namanya ustazah ZAITUN
ZAITUN merupakan ustazah liar macam harimau
dia garang dan bengis
setiap kali dia marah pada saya
dia pasti jerit nama haji HALIM
bongok betul ustazah tu
kalau marah pada saya, jeritlah nama saya
janganlah jerit nama bapak saya
bodoh cam unta
bhaha jahat gila

ketika kecil, saya memang skema unta
tentang agama, jangan pertikaikannya
saya nampak tahfiz
saya mula simpan cita-cita
untuk jadi seperti tahfiz tu
bila dah besar, saya x jadi tahfiz
tapi saya jadi setan
tapi x de la sampai setan besar
setan kecil2 je

saya sayang sangat kat haji HALIM
saya bersyukur sebab beliau didik saya
saya lihat anak orang lain
baca muqaddam pon x lepas lagi
dalam hati saya mencarot-carot
adakah mak bapak diorang pun begitu?
haji HALIM, tanpamu saya pasti sesat
terima kasih ayah
saya akan pastikan harapan haji HALIM pada saya tercapai
itu janji saya padanya

p/s:menagis2 tulis blog ni. mhahaha

No comments:

Post a Comment