Monday, November 2

MALANG TAK BERBAU TEMPOYAK

hujan... memanjang hujan. bile la hujan nak berenti menangis. air mata meleleh sepanjang masa. nak berlari, merangkak, meniarap, mengangkang, semua nya tergendala. terpaksa cangkong duduk diam2 kat rumah. pergi poly pon, dah macam baru kena simbah dengan air baldi. sampai2 poly lencun. bukan nak salahkan kejadian tuhan, tapi itulah realiti yang terjadik sekarang ni. susah nak bersiar2 walaupun naik kereta kebal.

apa yang aku nak cerita bukanlah pasal hujan, tapi mengenai hari ni dan waktu nya adalah petang. aku beriya-iya je bersiap nak gi kelas math. sampai lampu isyarat, atau lebih dikenali sebagai trafic ligth bahsa omputih, hujan mula membasahi tubuh yang sasa ini. aduyai... main bola pon x basah camtu. sampai2 poly, rakan sekelas mula terbahak2 tengok aku. dowang suwo aku balik, kelas math batal. kowang tau x mase tu hati aku mendidih macam nak masak telur rebus. buat hal betul la cik husniyati tu. sakit hati aku.

lepas 2, aku teros cabot balik rumah mak apak aku. dalam kebasahan, aku kesejukan. menggigil kepala lutut aku. tapi ada yang rajin lak tyme2 hujan 2..., boleh lak atok2 polis malaysia ni wat roblok, dlm bahsa jawa, sekatan jalan raya. bodoh tahap anjing. lepas pelahap semua makanan di rumah mak apak aku, aku kembali ke shah alam.

ni cerita yang sebenar yang aku nak kongsi. dalam perjalanan yang penuh onak dan duri pokok mawar 2, ramai penunggang yang terkandas akibat kecelakaan motor beliau2 yang menyusahkan. ada yang motor pancit lah, xde minyak lah, enjin x hidop lah, macam2 doe. kesian lak aku tengok. dah lah petir ngah berlawan satu sama lain, masing2 nak tunjok, bunyi petir mana paling kuat. aduyai.. motor2.. kalau boleh, aku nak tolong, tapi aku x berdaya. memandangkan hujan. kalau lah motor aku yang buat hal tyme 2, memang aku sebat ngan tongkat nenek aku. tapi tongkat nenek aku tah kemana tah. dah x jumpa. xkan tongkat 2 tanam sekali ngan mayat nenek aku kot. x mungkin. nanti ar aku tanya ayah kat mana togkat 2.

dah menyimpang ke jauh lak ni. berbalik kepada cerita asal, sumpah doe, kesian lak aku tengok mereka yang terkandas 2. kalau x hujan, xde ar kesian sangat. haha. kepada penunggang2 motosikal seperti saya, silalah pastikan motobike2 anda dalam keadaan baik agar tidak terjerumus dalam masalah perjalanan yang lancar. sekian dari HAIKAL.

*p/s: Servis moto tiap2 hari weyh!

No comments:

Post a Comment