Saturday, September 4

PARI-PARI DUNIA

aku sangkut tepi kalangan para pencinta. aku teriak tanda menagih petunjuk tentang dunia. terkepit aku pada sang cinta dunia membuatkan aku tersungkur rebah. lalu aku bangkit mencari siapa yang benar mahu ambil berat sama aku. meraba-raba aku dalam kegelapan dunia dengan jiwa gundah.

dimanakah dia sang pencinta. tolong cepat kasi aku seorang yang bisa bikin aku berdiri teguh. seorang yang bisa buat aku berjalan dengan megah tanpa kaki yang ketar-ketar. seorang yang bisa aku lawan perasaan sunyi selama hayat ini. temukan aku sama dia. temukan aku sama pari-pari itu.

aku masih lagi terhuyung hayang membuka langkah kaki ini. aku perlukan seorang yang mampu pimpin biar aku berjalan dengan betul. dan aku terus menapak selangkah demi selangkah dengan harapan ada yang sudi mencapai tangan aku, pimpin aku ke cahya sinar bahagia. 

aku juga berjanji tidak akan berhenti keliling satu dunia selagi pari-pari indah tidak aku temui. 

No comments:

Post a Comment