Saturday, September 25

KHIDMAT TANPA CUKAI

aku capaikan jari-jemariku demi untuk kepuasan kau. kau mau itu, aku ambilkan. kau mau ini, aku kautkan. kau benci sana, aku lemparkan. kau jijik sini, aku tindaskan. segala-galanya wahai teman. cuma itu dulu, tidak lagi kini.

sekarang, padah pula mengangkat aku ke lembah busuk. aku yang menanggung segala balasannya. kau tidak rasa kerna aku menjadi perisai agar kau tidak bisa kena walau sepercik kehinaan. aku lindung demi kesenangan kau. aku lumpurkan diri dalam lombong penyeksaan semata-mata melihat senyuman kau. 

biarlah kau tidak pernah tahu kehadiran aku dalam wayang duniamu. cukup sekadar aku lilihkan titik peluh aku untuk hayatmu. aku sadar yang kau ibarat ferrari. aku cuma kereta mr. bean yang pakai mangga untuk kunci pintu. martabat kita jauh berbeda. 

apa yang aku harapkan, di hari-hari akhir nafasku tercipta, moga kau sedar bayangku jua satu hari nanti. insyaallah pasti.

No comments:

Post a Comment