Sunday, April 10

PELUANG AKHIRAT

hebat sungguh kau wahai anak muda. tak ada gentar, tak ada ragu-ragu, slumber picu pistol kau tarik tepat ke arah bapa kau. aku tabik sama kau. bapa kau memang beban penghalang segala kebebasan kau. buat semak biji mata kau kan? tapi anak muda, kau memang hebat.

kau tak mau lakukan, tapi kau paksa demi duit. dan mata kau kaburkan segalanya, yang kau nampak hanyalah ringgit kekayaan. bila kau dewasa, kau sanggup bunuh saudara sendiri, jual pertalian darah kau pada yang buas nafsunya. 

kau senang lihat mereka diperbinatangkan oleh pembekal wang kehinaanmu. adik kau, anak kau, habis  diteroka oleh kebuasan kau. dan bila tak nak, bosan, kau mula agih-agihkan pada kaum sejijik sikap kau. 

jauh sudah kau menyimpang, pintu taubat sebesar tembook cina pun kau buta. kembalilah wahai anak adam. jangan terus biarkan setan kencing deria penglihatan kau. celikkan mata pada dunia tuhan. 

aku sebagai pemerhati amat kesal, amat kecewa dengan diri ini sendiri, tak bisa tolong, membimbing kau ke jalan yang benar, hanya kau saja yang berpotensi merubah nasib akhirat kau kelak. 

No comments:

Post a Comment